Multi RPG forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Fórum věnované textovým internetovým RPG hrám.
 
PříjemPříjem  Latest imagesLatest images  HledatHledat  RegistraceRegistrace  PřihlášeníPřihlášení  

 

 Veľmi dôležité - prečítať - herný systém (potrebné pochopiť na hranie)

Goto down 
AutorZpráva
Horox

Horox


Poèet pøíspìvkù : 62
Join date : 24. 08. 10
Age : 31
Location : Trapped in war

Veľmi dôležité - prečítať - herný systém (potrebné pochopiť na hranie) Empty
PříspěvekPředmět: Veľmi dôležité - prečítať - herný systém (potrebné pochopiť na hranie)   Veľmi dôležité - prečítať - herný systém (potrebné pochopiť na hranie) EmptyThu Feb 03, 2011 1:20 am

Exclamation Tak sme sa s Redom rozhodli že konečne použijeme do hry kockový
systém, nad ktorým sme tak dlho dumali. Ide nám o to, aby sa hra
stala zaujímavejšou a hlavne o to, aby príbeh nebol dopredu
naplánovaný. Stať sa môže všeličo - najnovšie aj to, že vaša
postava môže kedykoľvek na misii umrieť. Záleží to od jej
schopností a značne aj od šťasteny. Tak som vymyslel systém,
ktorý budeme používať v našej RPG hre. Nie je to nič zložité
na pochopenie, všetko čo potrebujete sa nachádza v tejto téme,
stačí si ju prečítať. Po prípade ak niečomu nechápete, spýtajte sa
mňa alebo Reda.

-------------------------------------------------------------
1. Atribúty
Exclamation Atribúty sú vlastne vaše schopnosti. Akú máte rýchlosť, odolnosť
a fyzickú silu. A mnoho iných vecí. Spolu ich je sedem, menovite
to sú Sila, Výdrž (Odolnosť), Postreh (Vnímavosť), Charizma,
Inteligencia, Rýchlosť; Obratnosť (Hbitost) a Šťastie.

Každý rozpíšem, keby niekto nevedel čo ktorá robí a na čo slúži.

a) Sila - Síla - Strength
Hodnota atribútu v Sile ukazuje, akú má váš charakter fyzickú silu.
Koľko charakter unesie váhy - tenký vojak z nízkou silou určite
neudrží mnoho vecí, ako napr. niektoré náboje do artilérie alebo
ťažké zbrane. Tiež zvyšuje útok na blízko, napr. klasický boj
päsťami alebo pažbou zbrane. Dá sa využiť aj ako protipól charizmy -
na vyhrážanie a zastrašovanie ľudí; nepriateľov. Dôležitý
atribút pre vojakov na fronte a v priamom boji.

b) Postreh - Postřeh - Perception
Postreh je všeobecne vnímavosť a pozornosť vašej postavy. Zahŕňa
všetky zmysly. Ako rýchlo dokážete reagovať v priamom boji, kedy
si všimnete nepriateľov (napr. nepriateľského snipera), či začujete
tlmené zvuky chodenia a presúvania nepriateľov. V prípade, že je
váš charakter ohlušený granátom, lepšie sa dokáže orientovať.
Rovnako s oslepovacím granátom a podobne. Vysoká hodnota Postrehu
dovolí postave objaviť pasce, napríklad míny, včas upozorniť
na nebezpečie, všímať si podozrivé veci, presnejšie strielať.
Veľmi dôležitý atribút pre sniperov. Postreh je však užitočný
pre každého.

c) Výdrž - Výdrž - Endurance
Celková fyzická odolnosť a stamina postavy. Fyzická odolnosť
zvyšuje šancu prežitia silnejších útokov, aj postrelenia.
Ako rýchlo sa váš charakter uzdravuje, zotavuje sa zo zranení. Druhá
strana atribútu zahŕňa vašu fyzickú výdrž - staminu. Ako dlho
dokážete šprintovať, plávať, dýchať pod vodou, za koľko sa udýchate.
Dôležitý atribút pre každého, ale najmä pre vojakov na fronte,
rovnako ako Sila.

d) Charizma - Charisma - Charisma
Tu je to celkom jasné. Aký má vaša postava vplyv na ostatných, ako
ju ľudia berú, či je sympatická, či sa im páči. Charizma je dôležitá
napríklad aj na zvyšovanie morálky vojakom. Ako dokážete
ukľudniť rozrušeného človeka, či niekto uverí vášmu klamstvu, či
niekoho o niečom presvedčíte, vaša karma, vodcovské schopnosti.
Dôležitý atribút pre kapitánov a vyššie postavených ľudí, ktorí
velia vojakom.

e) Inteligencia - Inteligence - Intelligence
Inteligencia reprezentuje znalosti, vedomosti a múdrosť postavy.
Tiež aj schopnosť rýchlo premýšlať, taktické a strategické schopnosti,
šikovné riešenia problémov, všetky teoretické znalosti, ktoré
sú na bojisku potrebné, ako aj schopnosť niekoho ošetriť alebo
vyliečiť. Atribút ovplyvňuje aj pamäť postavy. Okrem spomenutých
aj - opravovanie techniky, zbraní, počítačové, rádiové znalosti.
Dôležitý atribút pre medikov, technických špecialistov a podobne.

f) Obratnosť - Hbitost - Agility
Tento atribút ukazuje, aký obratný je váš charakter, akú má
koordináciu pohybov, celkovú fyzickú šikovnosť. Ovplyvňuje boj na
blízko, hádzanie gránatov a iných vecí, podobne ako Postreh
ovplyvňuje presnosť strieľania zo zbraní, vyhýbanie sa pascám a
nábojom, rýchlosť behu.
Dôležité pre všetkých bez rozdielu, keďže strieľanie zo zbraní je
naša práca a pohyblivosť po bojisku je nenahraditeľná.

g) Šťastie - Štěstí - Luck
Tento atribút môže znieť ako vtip - ale nie je. Šťastie ovplyvňuje
všetko čo robíte. Dá sa použiť v každej situácii - šťastena je
nevyspytateľná. Na rozpísanie je toho príliš veľa, ale napíšem
sem pár vecí, ktoré šťastie modifikuje. Medzi nimi je šanca na
kritický zásah nepriateľa (teda že namiesto postrelenia nohy mu
vyvŕtate dieru do hlavy), platí aj naopak - znižuje šancu na presný
zásah od nepriateľa (môže sa stať, že dostanete náboj do ruky
namiesto do hrude - našťastie), šťastný úhyb pred nábojom, náhodné
objavenie pasce alebo nepriateľov. Šťastie sa týka všetkých ostatných
šiestich schopností a môže sa vyskytnúť kedykoľvek, nečakane.
Dôležité pre všetkých, jednoznačne! Kto by nechcel byť ''lucker''?

-------------------------------------------------------------

Exclamation Pokračujeme. Rozpísal som každý zo siedmich atribútov.
Maximálna hodnota jedného atribútu je fixných 10. Nie je možné
akokoľvek získať hodnotu 11 a viac.
Question Ako to funguje? Question
Pri písaní charakteru si vyberáte svoje základné, začiatočné
hodnoty atribútov pre postavu.
Exclamation Do jedného (áno, len jedného) atribútu si dáte tri body. Do ktorého, to
už je na vás. Tento najvyšší atribút vlastne reprezentuje vaše
zameranie, talent, špeciálnu schopnosť, v čom postava exceluje.
Exclamation Do troch atribútov si dáte dva body. Podschopnosti postavy,
atribúty v ktorých sa charakter vyzná a je v nich celkom schopný.
Exclamation A nakoniec, v troch atribútoch (zostávajúcich) si necháte hodnotu 1.
To sú schopnosti, ktoré postave vôbec nejdú a nezameriava sa na ne.

-------------------------------------------------------------

Exclamation Príklad pre tých čo nepochopili. Mám postavu, statného vysokého
mladíka, taký menší príjemný obor. Rozdelíme mu atribúty.
- sila [3] - je to silák, vysoký a statný muž, v tejto schopnosti
exceluje
- postreh [1] - vnímavosť nie je práve jeho sila, ľahko sa nechá
vyrušiť a zaujať hlúpostiami
- výdrž [2] - vďaka fyzickej sile je dosť odolný a vydrží mnoho
- charizma [2] - sympatický dobrosrdečný maco
- inteligencia [1] - matka príroda ho neobdarila práve najvyššou
inteligenciou a pravdepodobne ani nedoštudoval školu, kvôli vojne
- obratnosť [1] - nevýhoda veľkej sily a statnosti, pohyblivosť mu
moc nejde
- šťastie [2] - v živote je celkom šťastný a šťastena ho stretáva
viac ako ostatných

Exclamation Ak to teraz niekto nepochopil, ste stratený a hodnotu Inteligencie
máte pravdepodobne 1. Ak platí, obráťte sa na admina (na mňa).
Pokiaľ všetko pochopené, čítajte ďalej.

-------------------------------------------------------------

Question Ako sa budú atribúty navyšovať? Question
Exclamation Jednoducho. Za každú splnenú (a prežitú) misiu dostanete určitý
počet ''experience''. O to sa nemusíte starať - je to práca adminov.
Ale to, ako sa vám na misii darilo, ovplyňuje koľko experience
dostanete. Ak misiu dokončíte zranený, viac experience dostanú
zdraví jedinci v jednotke. Mŕtvi nedostávajú žiadne experience.
Keď dosiahnete určitý počet experience, zvýši sa vám úroveň; level.
Vtedy si budete môcť vybrať aj nejaký ten bod do atribútov.
Celkovo za level dostanete dva body do atribútov - jeden vyberie
admin, podľa toho čo charakter robil a ako sa mu darilo, napr. keď postava
niekoho úspešne vyliečila, tak sa navýši bod do Inteligencie. Druhý
bod si vyberiete vy - podľa toho čo chcete. Vy, hráči, sa nemusíte
starať o nič, aj keď to znie zložito.
Exclamation O zvýšení levelu sa dozviete v hre, lebo levely reprezentujú
hodnosti. Takže povýšenie = nový level. Potom si len pridáte
jeden atribút do charakteru a je to. Len malý edit charakteru.
Nič iné, nepanikárte.

------------------------------------------------------------

Exclamation Atribúty je možné navyšovať aj na určitý čas, napr. na priebeh
jednej misie alebo pár hodín. Takýchto nebude veľa, aby to bolo
možné ukontrolovať medzi veľa hráčmi. Jeden z príkladov je alkohol.
Keď sa opijete, atribúty sa zvyšujú aj znižujú.
Zvýši sa Výdrž. A to je všetko. Znižuje sa Postreh, Charizma,
Inteligencia a Obratnosť.

Ak ste všetko doteraz napísané pochopili, to je super.
Teraz ideme na veľmi dôležitú sekciu - samotné akcie a hádzanie kockami.

------------------------------------------------------------
2. Akcie & Kocka
Exclamation Nečakajte nič zložité. Je to jednoduchý systém, ktorý iste každý
pochopí.

Počas misií budú admini pre hráčov neustále vytvárať nové a nové
situácie, pri ktorých sa budú do úvahy brať hodnoty atribútov.
Vysvetlím teoreticky (čo nikto nepochopí).
Podľa typu situácie sa bude hádzať na konkrétny atribút, niekedy aj
na viac, podľa zložitosti situácie. Kociek je 61 - neplašte
sa. Na každý atribút desať kociek, čo je vlastne max. hodnota
atribútu... Toto je na nič...

... vysvetlím prakticky, na príklade.
Exclamation Naskytne sa situácia. Odpočívate, sedíte v okne. Mieri na vás
nepriateľský sniper, o ktorom neviete. Je dosť ďaleko, najmenej
šesť budov od teba. Admin napíše, keď bude treba hádzať kockou.
Na túto konkrétnu situáciu sa hádže dvoma rôznymi kockami.
Je to Postreh a Obratnosť. Teraz bude záležať od hodnoty atribútu
- ak máte Postreh 5 a Obratnosť 4, tak hádžete kockou
Hod na Postreh [5] a Hod na Obratnosť [4]
. Teraz šanca, že si
snipera včas všimnete a od okna odskočíte, skrčíte sa. Admin
určí hodnotu, ktorú musíte na kocke hodiť aby ste sa úspešne
dožili najbližších minút. Dajme tomu, že na Postreh je treba
hodiť minimálne 3 a na Obratnosť 2.
Teraz môže vzniknúť niekoľko situácií.
Exclamation Ak obe hodnoty hodíte 3 a 2 alebo viac, ste v poriadku. Navyše
zistíte že tam sliedi sniper a treba si dávať pozor.
Exclamation Ak jeden hod nevyjde a druhý áno, v tom prípade si snipera
všimnete tak akurát. Jeho strela vás môže poškrabať alebo trafiť
do miesta, kde to nie je smrteľné.
Exclamation Ak nevyjdú obe hody, je to zlé. Sniper vystrelí smrteľnú ranu.
Nezúfajte však, tu môže zasiahnuť priateľ. Pokiaľ sa vám nepodarí
hodiť ani jednu dobrú hodnotu, hádže kockou priateľ, ktorý je
napríklad s vami v okne alebo stojí vedľa postavy. Ak priateľovi
vyjdú obe hody, zachráni vás a všetci sú v poriadku. Ak mu
jeden vyjde a druhý nevyjde, je to rovnaké ako pri prvom. Náboj
záchrancu poškrabe alebo trafí do miesta, kde to nie je smrteľné.
Exclamation A najhoršia možnosť - ak obom nevyjde ani jeden hod, jeden z nich
je mŕtvy. Lenže ktorý? Vtedy sa hádže ''Sacrifice'' kocka, ktorá
má desať strán. Kto hodí väčšiu hodnotu, prežije. A ten kto menšiu,
zomiera. Definitívne.

------------------------------------------------------------

Posledný atribút, Šťastie sa dosť líši od ostatných. Touto kockou
hádže len admin - ak má postava hodnotu Šťastia 3, admin hodí
kockou Hod na Šťastie [3]
. Ale kedy a v akej situácii?
V akejkoľvek, kedykoľvek. Neprezradím o tom nič - len vedzte, že keď
vám nevyjde hod, tak môžete mať šťastie, vďaka ktorému vám to
vyjde. Naopak, spoliehať sa na šťastie tiež nie je najlepší nápad.
Mohlo by to viesť k mnohým nepríjemným situáciám. Je to hlavne risk, spoliehať
sa iba na šťastenu.

------------------------------------------------------------

Typy situácií:
Exclamation základná situácia (hod jednou kockou)
Exclamation zložitá situácia (hod dvoma kockami)
Exclamation obtiažna situácia (hod troma kockami)
Exclamation veľmi ťažká situácia (hod štyrmi kockami)

------------------------------------------------------------

Na príklad, v prípade že máte hodnotu nejakého atribútu 2 a
situácia vyžaduje minimálne hodnotu dva aby vyšla, máte 50% šancu
že vyjde. Kockou hodíte 1 alebo 2.

------------------------------------------------------------

Question A ako to celé funguje v praxi? Question

Naskytol sa menší problém. Tak musíme trochu improvizovať.
Aby sa v témach kde hráme nespravil totálny bordel a chaos, tak
budú vždy založené dve témy. Jedna, kde sa bude písať text, bude
prebiehať normálna hra a druhá, kde sa bude hádzať kockami.
Question Prečo? Question
Lebo situácií na hádzanie kociek bude mnoho a celá téma na hranie
by onedlho bola zahádzaná kockami.
Druhý dôvod je, že hod kockou nejde urobiť bez nejakého napísaného
textu v správe. Teraz trocha tej improvizácie - keď pošlete správu,
text vypíše v jednej správe a hod kockou bude v druhej. Proste
systém pošle dve správy, hod kockou a text očividne nemôžu byť v
jednom poste. Teda stačí tú textovú správu vymazať a ponechať len
post kde je hod kockou. Do tej textovej napíšte čokoľvek, ako napr.
hggh, gfdf, ugf, blablah. Aj tak ju vymažete.

Je založená aj téma na testovanie hodov kociek, kde si to všetko
môžte kľudne vyskúšať. Samozrejme, žiadny spam, len skúška.

------------------------------------------------------------

Nasleduje obrázkový tutoriál.

Hod kockou >>>
https://2img.net/h/oi38.tinypic.com/6ftdkz.jpg
https://2img.net/h/oi34.tinypic.com/30vocwk.jpg

Dve správy >>>
https://2img.net/h/oi36.tinypic.com/332owll.jpg
https://2img.net/h/oi38.tinypic.com/fyq1r4.jpg
Návrat nahoru Goto down
https://www.facebook.com/Yralyn
 
Veľmi dôležité - prečítať - herný systém (potrebné pochopiť na hranie)
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Multi RPG forum :: Ostatní :: Koš-
Přejdi na: